آخرین اخبار
کد مطلب: 80203
مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري؛
زمينه اجراي طرح استقرار روحاني در مناطق فاقد روحاني به‌عنوان پايلوت در استان وجود دارد
تاریخ انتشار : 1393/05/19
نمایش : 2249
مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: زمينه اجراي طرح استقرار روحاني در مناطق محروم و فاقد روحاني به‌عنوان پايلوت در چهارمحال و بختياري وجود دارد.
 
به گزارش سلام لردگان، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجي در ديدار با عضو کمسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: علي رغم تحصيل بيش از دو هزار و ۷۰۰ طلبه بومي در استان و قم، متأسفانه بستر و امکان استقرار روحاني در مناطق مختلف فراهم نيست.

وي با اشاره به اينکه از ۸۵۰ مسجد موجود در استان يک چهارم آنها فعال هستند گفت: با توجه به محدوديت منابع، اين اداره کل ازظرفيت استقرار ۲۵ روحاني مستقر برخورداراست.

اروجي با بيان اينکه در صورت استقرار يک روحاني در يک محل،حداقل ۱۵ نهاد عمومي، دولتي و غير دولتي حضور تبليغي ايشان بهره مند مي شوند گفت: در صورت تأمين منابع، ظرفيت استقرار يک هزار روحاني در نقاط محروم و فاقد روحاني وجود دارد.

وي با بيان اينکه زمينه اجراي طرح استقرار روحاني در مناطق محروم و فاقد روحاني به‌عنوان پايلوت در استان چهارمحال و بختياري وجود دارد گفت: در صورت اجراي موفق، اين طرح مي تواند در ديگر مناطق کشور اجرا و گسترش يابد.

در اين ديدار حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم با تأکيد بر لزوم استقرار روحاني در مناطق محروم و فاقد روحاني و حمايت از برنامه هاي ديني گفت: در بودجه سال جاري ۳۰۰ ميليارد تومان براي توسعه فعاليت هاي قرآني به شوراي توسعه فعاليت هاي قرآني اختصاص داده و مبلغي به اعتبارات سازمان تبليغات اسلامي اضافه شده است.

وي افزود: با همه کاستي ها در اعتبارات فرهنگي در عين حال سرجمع بودجه فرهنگي کشور قابل توجه است.

انتهاي پيام/
منبع: جهان بين نيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس